Miten tästä eteenpäin

Sairastuminen pakottaa muutoksiin. Yksi muutoksista koskee blogiani. Päätin lopettaa vuodesta 2008 pitämäni Seita-blogin. Olen halunnut päivittää sitä säännöllisesti, koska sillä on ollut paljon vakituisia lukijoita. Blogin ylläpito vaatii kuitenkin vuorovaikutusta lukijoihin ja myös muihin seuraamiini blogeihin. Totesin, että tässä muuttuneessa elämäntilanteessa minun voimavarani eivät riitä siihen. 

Kolmen viime viikon aikana olen sulatellut tätä päätöstäni. Huomasin, että eräs minulle tärkeä asia jää pois kun en tee blogipostauksia, eli ei synny kronologista arkistoa. Seita-blogin arkistosta olen voinut käydä tarkistamassa menneiden vuosien retkiä, matkoja ja kasvien kukinta-ajankohtia. Nyt nuo historiamerkinnät jäisivät pois. Siksi jatkan päiväkirjamerkintöjä tässä uudessa blogissa, jonka nimi kuvaa tätä uutta vaihetta elämässäni, jatkoaikaa. Tavallaan palaan siihen miksi aloitin Seita-blogin vuonna 2008. Tarkoitukseni oli kuvapäiväkirjan muodossa merkitä muistiin mitä näen retkilläni. Lukijat ja blogiyhteisö lisääntyivät vuosien myötä. Mutta nyt on aika palata yksityisempään kuvapäiväkirjaan. Postaan silloin kun siihen on mahdollisuus, ilman paineita. 



 Linkki entiseen Seita-blogiin: https://Seita

Kommentit